torsdag den 26. juli 2012

Hvid chokolade & hindbær cupcakes

Her er min bedste opskrift på cupcakes.

Hvid Chokolade & hindbær cupcakes 20-25 stk


Ingredienser:
Cupcakes:
300g Hvedemel
150g Sukker
2 tsk. Bagepulver
50g Smør
1 tsk Vanilje sukker
1 æg
2½ dl. Mælk
100g Friske eller. frosne hindbær
75g Hvid Chokolade (Jeg bruger coops egen billige hvide chokolade, den synes jeg er bedst)

Start fra midten af, og drej stille cupcaken rundt 


Dejen:

Bland hvedemel, sukker samt bagepulver sammen, sigt det gerne sammen. Bland smør, vanilje sukker, æg og mælk, med el elpisker. Bland de to blandinger sammen, og tilsæt hindbær, samt den hvide chokolade.
Rør godt rundt, jeg smatter hindbærene ud mens jeg røre rundt med en dejskraber. 
Fordel dejen i forme, og bag dem ved 200° i 20 min.

Frosting:
75g smør
250g Flormelis
2 tsk Vanilje essens
2 spsk. Mælk eller lunt vand

Rør smør blødt med flormelis. Tilsæt mælk,  vanilje essens evt. Farve. Rør til konsistensen føles blød. Er den for tynd, så tilsæt mere flormelis

Tip: Brug en tyl 1M eller 2D, det laver nogen rigtig flotte blomster, og er meget nemme at bruge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar